Úvodní strana > Aktuality
Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Senioři a seniorky, pozor!

SENIORKY A SENIOŘI

Váš dodavatel elektřiny nebo plynu možná skončil, pokud si nejste jistí, situaci je potřeba okamžitě řešit. Zkontrolujte si, kdo byl Vaším dodavatelem elektřiny nebo plynu, nebo zkontrolujte platby za elektřinu nebo plyn. 

DODAVATEL ELEKTŘINY NEBO PLYNU

Pokud byla Vaším dodavatelem společnost A-PLUS Energie obchodní, BOHEMIA ENERGY entity, COMFORT ENERGY, EAGLE ENERGY,Energie České spořitelny, Europe Easy Energy, Kolibřík energie, Ray Energy, nebo X Energie a neřešili jste změnu plateb, ověřte si, zda nedlužíte za energie dodavateli poslední instance.

NEBO

Na platebním dokladu SIPO nebo ve Vaší bance (trvalý příkaz) si ověřte, zda máte nastaveny platby za elektřinu nebo plyn. Pokud ne a zálohy na energie žádným jiným způsobem nehradíte, dlužíte za energie dodavateli poslední instance. Pokud ano, peníze se strhávají, je vše v pořádku. Nemusíte nic řešit.

CO SE STALO?

Pokud jste byli zákazníkem jedné z výše uvedených společností, nebo Vaše platby dodavateli elektřiny nebo plynu neodchází, tak Váš dodavatel skončilZachovejte klid. Nejste na to sami. Situaci ale řešte co nejdříve! Elektřinu ani plyn Vám nevypnou, aktuálně Vám je dodává dodavatel poslední instance.

KDO VÁM MŮŽE POMOCI, POKUD SI NEVÍTE RADY?

Vaše rodina nebo přátelé Vám jistě pomohou najít potřebné informace i problém řešit. Zavolat nebo zajít můžete na místní úřad (obecní nebo městský), poradí Vám i Váš starosta, nebo Vaše starostka.
V každém případě si připravte poslední vyúčtování za elektřinu nebo plyn.

CO BUDE POTŘEBA VYŘEŠIT?

Je nutné zjistit, kdo je Váš dodavatel poslední instance, kontaktovat ho a vyřešit platby za elektřinu nebo plyn. Dodavatel poslední instance je dočasná záchranná síť pro případ, když skončí Váš dodavatel. Proto je nutné vybrat si obratem nového dodavatele elektřiny nebo plynu.

KDE NALEZNETE SAMI VÍCE INFORMACÍ?

Energetický regulační úřad (www.eru.cz) poskytuje veškeré informace k této situaci – o dodavatelích poslední instance včetně kontaktů, postup, jak změnit dodavatele, a odpovědi na často kladené otázky lidí, kteří se dostali do stejné situace jako Vy.
Občanské poradny (www.obcanskeporadny.cz), kde si můžete domluvit schůzku.
Místní úřady (městský nebo obecní), kam můžete také zajít osobně.


Vytvořeno 29.11.2021 16:00:04 | přečteno 426x | irena.libalova
load